sidcz/ Leden 25, 2017/ Tiskové zprávy

Členem sdružení SOLUS se stala FinTech společnost Twisto payments

Praha, 25. ledna 2017 – Společnost Twisto payments se stala členem sdružení SOLUS, provozovatele největšího negativního registru klientských informací v ČR. Společnost vyhodnotila, že v rámci sdružení SOLUS může nejlépe splnit nároky regulace a právního rámce, se současným zachováním základních myšlenek vlastní služby, tedy jednoduchosti a bezpečnosti plateb pro své zákazníky.

Ve sdružení SOLUS je nyní 54 členů, kteří poskytují služby spotřebitelům v oblasti bankovních úvěrů a stavebního spoření, nebankovních půjček, telekomunikačních služeb, distribuce energií, P2P půjček a v oblasti obchodu.

„S Twisto se nám podařilo zjednodušit nejen placení v e-shopech, ale i úhrady složenek a faktur. Spolu s vývojem zákaznicky přívětivého platebního řešení však od počátku dbáme na přesné řízení rizik a odpovědné poskytovaných úvěrů. Zde se ve značné míře spoléháme na vlastní skoringový model Nikita a jeho unikátní pohled na zákazníka. Naší ambicí je platit za klienty, kteří jsou schopni zvládat své finanční závazky a takovýmto klientům pomocí našich technologií zjednodušovat život. Jako člen sdružení SOLUS budeme moci ještě pečlivěji vyhodnocovat úvěruschopnost klientů a přesněji odhadovat kreditní rámce, které pro naše klienty budou komfortní, “ uvedl zakladatel a CEO Twista Michal Šmída.

V negativním Registru fyzických osob SOLUS je aktuálně záznam o řádově 650 tisících spotřebitelů, kteří mají závazky po splatnosti ve výši 50,5 miliardy korun. Používání informací z tohoto registru patří v Česku k nejefektivnějším informačním zdrojům při posuzování schopnosti spotřebitele dostát budoucím závazkům ze smlouvy.

„Registry sdružení SOLUS se staly nezastupitelným nástrojem při řízení rizik u poskytovaných služeb. Jejich úloha významně vzrostla s ohledem na účinnost nového zákona o spotřebitelském úvěru, který dává úvěrovým společnostem povinnost prověřit dostatečně schopnost splácet poskytnutý úvěr – což učiní spolehlivě zejména prověřením v registrech klientských informací,“ dodává Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS.